Dünya çapında büyüme ve farklılaşma çabasında olan
Citroen, C4 Cactus‘un başarılı satışlarının verdiği cesaret ile başka
sınıflarda SUV-Crossover tipi araçlar üretmek için harekete geçti. PSA Grubu
içindeki yeniden yapılanma sonrasında marka kimliğini yeniden şekillendiren
Citroen, optimistik, mutlu ve heyecanlı tarzını bir SUV türevi olan Aircross
konseptinde sergiliyor. C4 ve C3’ün crossover modellerinde kullanılan Aircross
takısı ilk defa bir modelin tek başına adı oluyor. Konsept, Cactus ile ilk defa
bir üretim modelinde kullanılan yeni tasarım anlayışının ileride diğer Citroen
modellerinde nasıl görüneceğine dair ipuçları da veriyor. Sağlam, dayanıklı
ancak hala yumuşak görünmeyi başaran araç, burun kısmında markanın tüm
modellerinin ortak tasarım ögesi haline gelecek olan chevron ve far tasarımını
barındırıyor. Şu anda C4 Picasso modellerinde de kullanılan çizgi şekilli LED
farlar, Citroen logosunun kollarından uzayan krom çizgilerle sarılıyor ve
burnun temel detaylar gruplanıyor. Aydınlatmaların ince şekli bakışları da
etkiliyor. Far ve logo grubunun altında bulunan açıklığın şeklinin modelden
modele değişerek araçların karakterlerini belirlemede kullanılacağı
açıklanıyor. Aircross üzerinde farlara yaklaştıkça incelen hava girişi aracın
genişliğini vurguluyor. 2.1 metre genişlik değeri ile yola hakim görünen araç
4.58 m uzunluk, 2.1 m genişlik, 1.8 m yükseklik değerine sahip. Kompakt
SUV’lere yakın boyutun olası bir üretim modelinde korunması beklenmiyor. Ancak
konseptin de kullandığı EMP2 platformu sayesinde kolayca ölçekleme
gerçekleştirilebilir. Burnun alt kısmındaki siyah zemin Cactus‘un AirBump
tasarımının nasıl diğer modellere uyarlanabileceğini gösteriyor. Üç açıklığı
sarmalayan plastik kaplama, altında alüminyum parçalar barındırıyor ve Cactus‘da
olduğu gibi aracı basit darbelerden koruyor. Siyah zeminin yere yakın ve yüksek
oluşu aracın SUV kimliğini geliştiriyor. Farlar hizasında bulunan dikey
derinlikler hava akışını düzenlemede rol oynuyor. Aracın dik burnunu örten
kaputta iki hava çıkışı açılmış. Bu detaylar aracın performansına gönderme
yapıyor. Aircross, bir plug-in hibrid. Önde bulunan 1.6 litrelik benzinli motor
218 beygir güç üretirken, arkadaki 95 beygirlik elektrikli motor aracın
hareketini sağlıyor. İki motorun beraber çalışması aracın 0-100 km/s
hızlanmasını 4.5 saniyeye indiriyor. 50 kilometrelik menzile sahip olan
elektrikli motorun pilleri standart tipte prizlerde 3.5 saat içinde doluyor.
Aracın yan kısmı özgünlük yaratmak için kullanılan ilginç detaylar ile akılda
kalıyor. Ön cam ile aynı hizadan devam eden yan camlar arka kapı sonrasında
daralarak arkaya devam ediyor. Bu sırada arka kapı üzerindeki cam “Air Sign”
olarak adlandırılan krom çerçeveler ile sarılıyor. Bu çerçevelerin sadece arka
kapı üzerinde bulunması ve kalınlığının değişmesi gözü üzerine çekiyor.
Aracın yandan bakıldığında düz görünen tavanı hafifçe
bombeli. Üzerindeki siyah barlar ile SUV çok yönlülüğü hatırlatılıyor. Aracın
aynaları gövdeye zarif metal tutucular ile bağlanmış. Kapı kolları ise iki kapı
arasındaki metal bir şeritte. Plastik kaplamalar ile sarılan tekerlekle
girintili çıkıntılı yüzeyleri, daha geniş çapları ile Aircross’un Cactus’ten
daha üstte görünmesini sağlıyor. İki kapı arasında altta kalan boşlukta öndeki
alternatif AirBump tasarımı kullanılmış. Yan camlar izlenerek varılan arka
kısım sadeliği ile farklılaşıyor. Yumuşak köşeli gövdenin düz yüzeylerine ince
uzun stop lambaları yerleştirilmiş. LED aydınlatmalar ile 3 boyut hissi
yaratılırken, iki lambanın da marka logosunu işaret edişi marka kimliğini
vurguluyor. Düz yüzey tamponda yaklaştıkça hafifçe hareketleniyor. En altta
öndekine benzer üç girintili siyah zemin yer alıyor. Uçlardaki açıklıklara
yerleştirilen krom egzoz çıkışları sportif detaylara ekleniyor. Üç cephenin
birbirine bağlanan camları tarafından taşınan tavan, arka cam üzerinde
çıkıklaşıyor ve spoyler oluşturuyor. Arka camın kısa görüntüsü ve üzerinde
bulundurduğu bu detay ön tasarımın kısık bakışları ile uyumlu. Arka
tekerleklerin gerisinde, arkaya bakan açıklıklar burundaki açıklık gibi hava
akışını yönlendiriyor. Dışarıdan hafifçe hissettirilen eğlenceli kişilik iç
mekanda belirgin biçimde karşınıza çıkıyor: Renkli kumaşlar ve ekranlar ile
beraber içeride bulunmak zevkli. Fiziksel ve ruhsal iyi hissetme halini
oluşturmaya yönelik geliştirilen kabin, geniş koltuklar, sıcak renkler, huzurlu
aydınlatma ile göze de iyi geliyor. Yolcuyu kavrayan koltuklar turuncu ve beyaz
renkleri ile siyah zemin ve duvarlar içinde öne çıkıyor. Koltuklar arasında ve
altlarında kullanılan turuncuya yakın renkli şeritler uyumu güçlendiriyor.
Kareye benzer şekilli direksiyon, merkezinde kare şekilli zeminde Citroen
logosunu taşıyor. Logonun yanında direksiyon çemberine kollar bağlanıyor. Alta
uzayan kolun içindeki mavi kısım iç mekanın ikinci ana rengini oluşturuyor.
Sürücü karşısındaki dijital gösterge paneli ve orta konsoldaki multimedya
ekranında da tonlarına rastlanan mavi iç açıyor. Dikdörtgensel gösterge
ekranında aracın şarj durumu da yansıtılıyor. Daha geride, ön cam altında
Head-Up display de görülüyor. Orta konsoldaki ekran da oldukça geniş- 12 inç- ,
bu sayede eğlence özelliklerinin yönetimi kolaylaşıyor. Uçlardaki havalandırma
çıkışları Cactus‘tekileri hatırlatıyor. Orta konsol hizasından arkaya uzayan
siyah zeminde yana bakan start-stop düğmesi görülüyor. Bu düğmeye basmanın çok
zevkli olduğu tahmin edilebiliyor. Fiziksel kontrollerden arındırılan iç
mekanda farklı şekli ile öne çıkıyor. Üzerinde bulunduğu siyah zeminin altında
bir açıklık, ve bu açıklıkta turuncu renkli depolama gözleri görülüyor. Siyah
alt kısımların yukarısında büyük yer kaplayan beyaz renk aydınlık hissini
güçlendiriyor. Arka sıra yolcuları için sunulan bir başka 12 inçlik ekran, ön
koltukların arkasındaki tutucu parçalar ile sabitlenebiliyor. Ekran, tutucu
parçalardan ayrılıp elde de kullanılabiliyor. Aircross, içinizi
hareketlendiriyor, neşelendiriyor. Shanghai Otomobil Fuarı’nda sergilenecek
olan konsept, Citroen markasının özgüvenini yeniden kazandığını gösteriyor. Bu
isimde bir üretim modeli ile 2016 sonrasında tanışmamız olası görünüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder